İçendekiler
Seo Nedir ? – Arama Motoru Optimizasyonu (Seo Ne İçin Yapılır ?)
SEO veya Arama Motoru Optimizasyonu, organik arama motoru sonuçlarındaki konumunuzu iyileştirmeyi amaçlayan web, siteler, bloglar ve sayfalar için bir dizi optimizasyon stratejisidir.Her saniye milyonlarca arama, başta dünyadaki en popüler arama motoru olan Google olmak üzere arama motorları tarafından işleniyor.
Kullanıcılar, günlük rutinlerinden, en iyi dereceli otelden, yaklaşan bir seyahat için evrim teorisinin açıklamasına kadar inanılmaz bir dizi soruya cevap arıyorlar. Her arama için Google, sonuçları önce en iyi yanıtları sıralayarak düzenler. Aşağıdaki sayılar, kullanıcıların arama motorlarının kararına ne kadar güvendiğini gösterir. İlk üç organik bağlantı , tüm tıklamaların yaklaşık % 30’unu alır. Kullanıcıların yalnızca% 0,78’i sonuçların ikinci sayfasındaki bir bağlantıya erişir.
Her arama, markanızın kullanıcıların aradıklarına en iyi yanıtı sunma fırsatı sunar. Odak noktanız olarak, görünürlüğünüzü ve tıklamalarınızı artırmak, daha fazla organik trafik almak ve sonuçları çevrimiçi varlığınızla artırmak için daha iyi bir şansınız var. Ancak, bunu başarmak için Google’a en iyi cevaba sahip olduğunuzu kanıtlamanız ve SERP’deki (Arama Motoru Sonuçları Sayfası) ilk pozisyon arasında göstermeyi hak ettiğinizi kanıtlamanız gerekir . Bu sadece harika içeriklere sahip olmayıp, kullanılabilirlik sunmayı, pazar yeri otoritesini iletmeyi ve Google’ın sayfalarınızı okumasına yardımcı olmayı içerir. Bunlar bir SEO stratejisinin hedefleridir.
SEO, ücretli reklamlar ve sponsorlu bağlantılar da dahil olmak üzere tüm arama motoru stratejilerini kapsayan SEM’de (Arama Motoru Pazarlaması) rol oynar. Öte yandan, SEO sadece organik stratejileri kullanır ve medya satın alımlarını kapsamaz. Bu, SEO kullanarak daha yüksek yatırım getirisi (YG) ve düşük müşteri edinme maliyeti (CAC) ile sonuçlanır.
SEO Nasıl Yapılır ?
SEO yapacağanız çalışmalarınız için birden fazla alt kategoriye ayrılır ve önemli bir zaman dilimi, uğraş gerektiren bir çalışma şeklidir. SEO’yu iki ana başlıkta inceleyebiliriz; SİTE İÇİ SEO OPTİMİZASYONU ve SİTE DIŞI SEO OPTİMİZASYONU başlıkları altında biraz detaylandıralım.
Site içi SEO Optimizasyon (On Page)
Sayfa içi SEO, arama motorlarında daha üst sıralarda yer almak ve daha alakalı trafik kazanmak için tek tek web sayfalarını optimize etme uygulamasıdır. Sayfa içi, bağlantılara ve diğer harici sinyallere atıfta bulunan sayfa dışı SEO’nun aksine, optimize edilebilen bir sayfanın hem içeriğini hem de HTML kaynak kodunu ifade eder.
Sayfa içi SEO konusunda yeni olanlar için, önce nasıl bir işleyişten geçtiğini araştırarak okumalarını şiddetle tavsiye ederiz. Sayfa içi SEO yıllar içinde değişti, bu nedenle en son uygulamaları takip etmek önemlidir. Site içi yapılacak gerekli adımlar sizi sıralamalarda direk üst sıralarda olmanızı sağlamaz bu sadece SEO çalışmaları için atılacak ilk adımdır.
Site dışı SEO Optimizasyon (Of Page)
“Sayfa dışı SEO” (“site dışı SEO” olarak da adlandırılır), arama motoru sonuç sayfalarındaki (SERP’ler) sıralamanızı etkilemek için kendi web sitenizin dışında gerçekleştirilen eylemleri ifade eder.
Site dışı sıralama faktörleri için optimizasyon , bir sitenin popülerliği, alaka düzeyi, güvenilirliği ve otoritesine ilişkin arama motorunu ve kullanıcı algısını iyileştirmeyi içerir . Bu, web sitenize bağlanan veya web sitenizi tanıtan ve içeriğinizin kalitesi için etkin bir şekilde “kefil” olan İnternet’teki diğer saygın yerler (sayfalar, siteler, kişiler vb.) Tarafından gerçekleştirilir.
Arama algoritmaları ve sıralama faktörleri sürekli değişirken, SEO topluluğu içindeki genel fikir birliği, etkili sayfa dışı SEO’nun bir web sitesine sahip olduğu alaka, güvenilirlik ve otoritenin bir sayfanın sıralama yeteneğinde hala önemli bir rol oynadığı yönündedir. Google’ın içeriği sıralamak için kullandığı algoritmanın tamamını bilmesek de, Arama Motoru Sıralama Faktörleri araştırmamızdan elde edilen veriler, site dışı SEO ile ilgili faktörlerin sıralama faktörü ağırlığının% 50’sinden fazlasını taşıdığını gösteriyor.
Bağlantılar ve sayfa dışı SEO
Geri bağlantılar oluşturmak , sayfa dışı SEO’nun kalbinde yer alır. Arama motorları, bağlantılı içeriğin kalitesinin göstergesi olarak geri bağlantıları kullanır, bu nedenle birçok yüksek değerli geri bağlantıya sahip bir site, genellikle daha az geri bağlantıya sahip, normalde eşit olan bir siteden daha iyi sıralanır.
Nasıl kazanıldıklarına göre tanımlanan üç ana bağlantı türü vardır : doğal bağlantılar, el ile oluşturulmuş bağlantılar veya kendi kendine oluşturulan bağlantılar.
- Doğal bağlantılar , bir sayfa sahibinin herhangi bir eylemi olmaksızın editoryal olarak verilir. Örneğin, en sevdikleri ürün çiftliklerine işaret eden bir gönderiye bağlantı ekleyen bir yemek blog yazarı doğal bir bağlantıdır.
- Manuel olarak oluşturulmuş bağlantılar , kasıtlı bağlantı kurma etkinlikleri aracılığıyla elde edilir. Bu, müşterilerin web sitenize bağlanmasını sağlamak veya etkileyicilerden içeriğinizi paylaşmalarını istemek gibi şeyleri içerir.
- Kendi kendine oluşturulan bağlantılar , çevrimiçi bir dizine, foruma, blog yorum imzasına veya optimize edilmiş bağlantı metnine sahip bir basın bültenine geri bağlantı eklemek gibi uygulamalarla oluşturulur. Bazı kendi kendine oluşturulan bağlantı kurma taktikleri siyah şapka SEO’ya eğilimlidir ve arama motorları tarafından hoş karşılanmaz, bu yüzden buraya hafifçe adım atın.
Bağlantıların nasıl elde edildiğine bakılmaksızın, SEO çabalarına en büyük katkıyı sunanlar genellikle en fazla özsermayeyi geçenlerdir . Geçilen öz sermayeye olumlu katkıda bulunan birçok sinyal vardır, örneğin:
- Bağlanan sitenin popülerliği
- Bağlanan sitenin konusunun, bağlantı verilen siteyle ne kadar alakalı olduğu
- Bağlantının “tazeliği”
- Çapa metin bağlayan sitede kullanılan
- Bağlama sitenin güvenilirliğinden
- Bağlanan sayfadaki diğer bağlantıların sayısı
- Bağlayan etki alanının ve sayfanın yetkisi
Bağlantıyla ilgili olmayan site dışı SEO
Harici web sitelerinden bağlantı kazanmak en yaygın olarak uygulanan sayfa dışı SEO stratejisi olsa da, a) kendi web sitenizin dışında gerçekleşen ve b) arama sıralamanızı iyileştirmeye yardımcı olan hemen hemen her etkinlik “sayfa dışı SEO” olarak düşünülebilir. ” Bunlar aşağıdaki gibi şeyleri içerir:
- Sosyal medya pazarlamacılığı
- Konuk bloglama
- Bağlantılı ve bağlantısız marka bahsetmeleri
- Etkileyici pazarlama
Bununla birlikte, bu faaliyetlerin her birinin net sonucunun, sitenize bir şekilde web’deki başka bir yerden bir referans oluşturmak olduğunu unutmamak önemlidir – bir bağlantıya, markanıza veya web sitenize atıfta bulunulması veya başka türlü. Yani, gerçekten “bağlantı ile ilgili olmayan” sayfa dışı SEO kavramı aslında biraz yanlış bir adlandırma!
Yerel sayfa dışı SEO hakkında bir not:
Sayfa dışı SEO, insan davranışına dayanır (yani, insanlar yalnızca sevdikleri içeriği referans alır ve paylaşır). Bu nedenle, hem organik hem de yerel SEO için geçerlidir. Bir tuğla ve harç işinde bile, yüksek kaliteli ürünler mevcut müşterilerden çok sayıda ağızdan ağıza yönlendirme alır – sayfa dışı SEO’nun şahsen eşdeğeri.
Sayfa dışı SEO nasıl yapılır?
Yüksek düzeyde, bir web sitesinin “sayfa dışı SEO’sunu” iyileştirmek, arama motorunu ve bir sitenin kalitesinin kullanıcı algısını iyileştirmeyi içerir. Bu, diğer sitelerden (özellikle kendileri saygın ve güvenilir olanlardan ) bağlantılar, markanızdan bahseden, içeriğinizin paylaşımları ve kendi web siteniz dışındaki kaynaklardan “güven oyları” alarak gerçekleşir.
Özel olarak Seo fiyatı almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz ya da Seo teklif formumuzu kullanarak gerekli bilgileri doldurup bize gönderin bu sayede size Seo teklifi gönderebiliriz.
Arama motorları nedir?
Arama motorları, web içeriğini kullanıcı aramalarına göre düzenli bir şekilde görüntülemek için taramak, dizine eklemek ve sıralamak için kullanılan sistem veya algoritmalardır . Arama motorlarına atıfta bulunduğumuzda, sadece Google’dan değil, Bing, Yahoo !, Baidu ve diğerlerinden de bahsediyoruz. YouTube ve Pinterest bile, genellikle içerik bulmak için kullanıldığından arama motorları olarak düşünülebilir. Ancak Google, arama pazar payının yaklaşık % 92’si ile açık kategori lideridir . Her arama motorunun kendi metodolojisi ve sıralama kriterleri vardır. Ancak nihai hedef her zaman aynıdır: kullanıcıların aradıklarına en iyi sonuçları sunmak.
Arama motorları nasıl çalışır?
Google’ı bir şey ararken tam olarak ne yaptığını hiç düşündünüz mü? Yalnızca milisaniye sürmesine rağmen, sorunuza cevap veren sonuçların bir listesini görüntüleyebilmek için uzun bir süreç var.
Genel olarak, arama motorlarının üç aşaması vardır:
İlk olarak, arama motorları örümcek olarak da bilinen botları kullanarak web içeriğinde gezinir. Google’da, Googlebot’ları olarak bilinir. Bu botlar, yeni ve güncellenmiş sayfalar arayarak web’deki bağlantıların bağlantılarını takip eder. Bundan sonra, taranan sayfalar, web içeriği için geniş bir kütüphane görevi gören arama motorunun dizinine eklenir. Burada sayfalar, yükleme süresi ve anahtar kelimeler gibi onlar hakkında toplanan bilgilere göre düzenlenir. Bu tarama ve dizine ekleme işlemleri sürekli olarak gerçekleşmektedir. Botlar her zaman web’deki içeriği bulur ve düzenler . Ancak sonuçlarını kullanıcılara gösterdikleri sıra, sıralama yoluyla tanımlanır.
Sıralama bir kullanıcı her aradığında gerçekleşir – bu SEO’nun odağıdır. Aramada kullanılan anahtar kelimelere göre Google, bu terimlerle örtüşen ve soruya yanıt veren sayfaları bulmak için dizini hızla geçer. Böylece, sınıflandırma anahtar kelimeler ve arama algoritmasını oluşturan bir dizi sıralama faktörü arasındaki en iyi ilişki tarafından belirlenir. Daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunar ve sonuç olarak sayfanızın arama sonuçlarındaki konumunu artırırlar.
Bu faktörlere aşağıda ayrıntılı olarak odaklanacağız.
Google’ın algoritması ve güncellemeleri
Google’ın algoritması, bağlantıların organik arama sonuçları sayfasında nasıl sınıflandırıldığını tanımlayan işlemlerin birleşimidir. İşlevi, her kullanıcı için en alakalı sırayla sonuç sağlamak için bir sayfa hiyerarşisi oluşturmaktır .Algoritma, bunu başarmak için bir dizi kriteri benimser ve gittikçe daha alakalı hale gelmek için sürekli olarak güncellenir.
Bu güncellemeler sayesinde Google, yalnızca sonuçların sınıflandırılmasını iyileştirmeyi değil, aynı zamanda kullanıcı deneyimine zarar verebilecek kötü amaçlı ve düşük kaliteli içeriğin konumunu ortadan kaldırmayı veya azaltmayı da amaçlamaktadır.
Her yıl binlerce güncelleme gerçekleşiyor, ancak birkaç tanesi SEO pazarı üzerindeki etkisiyle öne çıkıyor. Bunlar son yıllarda Google’ın algoritmasında önemli güncellemelerdi:
Zaman İçinde Google’ın algoritması ve güncellemeleri
Panda (2011) : aşırı anahtar kelimeler ve bağlantı çiftlikleri de dahil olmak üzere kötü uygulamalar kullanan düşük kaliteli içeriğe sahip cezalandırılmış sayfalar.
Penguin (2012) : düşük kaliteli geri bağlantıları olan cezalandırılmış siteler ve yüksek kaliteli ve yetkili sitelerden bağlamsal bağlantılar alanlara değer vermeye başladı.
Hummingbird (2013) : anahtar kelime ile arama amacı arasındaki tam eşleşmeye odaklanarak sonuçların sınıflandırılmasını iyileştirdi.
Mobilegeddon (2015) : mobil uyumlu bir sıralama faktörü haline geldi.
RankBrain (2015) : kullanıcıların arama niyetlerini daha iyi anlamak için algoritmaya yapay zeka ve makine öğrenimi eklendi.
Mobil İlk Endeksi : mobil sayfaları sıralama için ana sürüm olarak kabul etmeye başladı.
BERT (2019) : insanların nasıl arama yaptığını anlamak için doğal dil işleme konusunda uzmanlaşmış yapay bir istihbarat sistemi ekledi.
Temel Algoritma (2020) : Temel algoritme güncellemesi dünya çapında birçok şeyin eskisi gibi olmayacağını sıralamaların büyük ölçüde değiştiği bir güncellemedir.
Sıralama Faktörleri
Google’ın algoritmasının 200’den fazla sıralama faktörü içerdiği tahmin edilmektedir . Aralarındaki ilişki SERP’lerin konumunu belirler. Bu faktörleri sizler için ayrıca derleyeceğiz.
Google bu faktörleri herkese açık bir şekilde paylaşmıyor, ancak bazı sırları açığa çıkaran bazı açıklamalar yaptı. Ayrıca, pazarın kendisi belirli eylemlerin sayfa sıralamasındaki etkisini belirlemek için çalışmalar yapar.
Google sıralama faktörlerinide bekliyoruz.
Bir seocu olarak söylüyorum çok kör kalan noktaları aydınlatmışsınız.
Samimiyetle bilgi vermekten kaçınılmamış. Teşekkürler
Uzun süredir kendisi ile çalışıyorum ve inanılmaz memnunum. Herzaman ki gibi çok değerli bilgiler vermiş.
Kendi web sitem için sizden yardım almadan önce başka bir firma ile çalışmıştım bir aya bir sıralama bile ilerlememiştik. Sisiznle çalıştıktan hemen sonra ilerleme kat ettik yetmedi hâlâ ilerlemeye devam ediyoruz. Oldukça başarılı işlere imza atıyorsunuz kesinlikle tavsiye ederim.
murat şirketimizin sitesine seo ve sosyal medya işlerini yapıyor çok başarılı birisi. herkese tavsiye ederim
Uzun süredir çalıştığım bir editör kendisi. Son derece dürüst ve cömert. Aynı zamanda müthiş bir bilgi birikimine sahip. Yazılarını her okuduğumda bir kez daha taktir ediyorum.