Makaleler

Yeni Başlayanlar İçin Seo

By Ocak 2, 2021No Comments
Seo-nedir

Yeni Başlayanlar İçin SEO; Search Engine Optimization olarak bilinen Türkçesi ile Arama Motoru Optimizasyonu olarak bilinen çalışmalar bütünü, Google nezdinde SERP’lerde (arama motoru sonuçları sayfası) üst sıralarda olmanızı sağlamaktadır. Yapacağınız bu çalışmalarla birlikte organik ziyaretçi sayınızı arttırabilir, site trafiğinize ivme kazandırabilirsiniz. SEO çalışmaları kapsamında gerçekleştirilen faaliyetler şunlardır: 

  • Anahtar kelime araştırmaları
  • Anahtar kelimeye endeksli olarak içerik oluşturma
  • Kullanıcı deneyimi odaklı kaliteli içerik üretimi 
  • Site trafiğini arttıracak kapsamlı backlink çalışmaları
  • Kullanıcı dostu arayüze sahip mobil uyumlu tema seçimi ve optimizasyonu 

Yeni Başlayanlar İçin SEO Stratejisi Nedir?

SEO stratejisi, bir web sitesinin arama motorlarında daha kolay keşfedilmesi için ön plana çıkarmaya çalışma hamlesi olarak düşünülebilir. SEO nedir denildiğinde çoğu kullanıcı bu yapıyı tek bir eylemden oluşan bir planlama olarak ele alabilmektedir, ancak bu kadar basit değildir. Bu stratejide üstüne düşülmesi gerekenler şöyle olmalıdır:

  • Başarmak istediklerinizi kendinize hedef ve amaç edinmelisiniz.
  • Hedef kitlenizi iyi belirlemesiniz. Ulaşmak istediğiniz kitleyi iyi tanımalısınız. Kitle, nelerden hoşlanır, zaafları nedir ve zayıf noktları var mıdır üzerinde düşünülmelidir.
  • SEO stratejisinde en önemli etken rakiplerinizi yakından takip etmektir. Nasıl başarı elde ettiklerini ve hedefe ulaştıklarını öğrenmelisiniz. Sizi rakiplerinizden daha önde tutacak başlıca faktörler şunlardır:

Anahtar Kelime Araştırma: Arama motorunda en iyi trafiğe takılacak kelimeleri belirlemek en önemli faktördür.

SEO Denetimi: Web sitenizin taranma hızını etkileyen herhangi bir altyapı problemi olup olmadığı SEO denetimi ile incelenir.

Backlink Denetimi:  Rütbe seviyesi için linkler önemli yer edinirler. Web siteye backlink sağlayan diğer sitelerin kalitesinin incelenmesi gerekmektedir.

İçerik ve Dönüşüm Denetimi: Sitenizi iyi içeriklerle beslemek ve geri besleme oranlarını kontrol etmek için önemli bir faktördür.

seo nedir

SEO nedir diye sorulduğunda, birçok cevap verilebilmektedir. Ancak doğru cevap, perspektif ve bakış açısından geçmektedir.

Anahtar Kelime Araştırması Yapın 

Arama motoru optimizasyonlarının temel çalışma sistemleri anahtar kelimeler üzerinden ilerlemektedir. Bu yüzden, SEO çalışması gerçekleştirmek isteyenlerin yapması gereken ilk şey, anahtar kelime araştırması yapmak olacaktır. Google Trends, Keyword Tool gibi ücretsiz olarak yararlanabileceğiniz araçları kullanabilirsiniz. Manuel olarak Google aramaları yaparak da, strateji geliştirmenizi sağlayacak anahtar kelimeler bulabilirsiniz. Bu sayede kullanıcıların arama alışkanlıklarını ve yönelimlerini keşfedebilirsiniz. Anahtar kelime tercihlerinizi gerçekleştirirken rekabet havuzu az olan kelimelere yönelmeniz daha sağlıklı bir hamle olacaktır. Örneğin; ürün satışı gerçekleştirdiğiniz bir e-ticaret sitesi olduğunuzu düşünün. Şapka modelleri kelimesi kısa kuyruklu bir anahtar kelime iken, kırmızı fötr şapka modelleri uzun kuyruklu anahtar kelime olarak düşünülebilir. 

Google Arama Sonucu Sayfalarını Analiz Edin 

Anahtar kelime araştırmalarınızın ardından, Google’ın arama motoru sonuçlarının ilk sayfasını analiz etmelisiniz. Oluşturduğunuz anahtar kelime listesini Google’ın arama motoruna tek tek yazarak, ilk on sonucu tarayın. Bir bakıma SERP’ler (arama motoru sonuçları sayfası) deneyim endeksli SEO aracı olarak da değerlendirilebilir. Buradan hareketle, meydana getireceğiniz içeriklerin hangi standartta olması gerektiğini de keşfedebilirsiniz. 

Özgün ve Farklı İçerikler Oluşturun 

SEO çalışmalarında içerik oluşturma kısmı, önemli bir konumda yer almaktadır. Kullanıcı deneyimine yönelik, bilgilendirici, farklı perspektif içerin kaliteli içerikler sayesinde site trafiğinizi olumlu anlamda etkileyebilirsiniz. Örneğin; Lokal SEO konusu hakkında bir içerik yazmak istiyorsunuz. İlk sayfada “Lokal SEO Rehberi”, “Lokal SEO Nasıl Öğrenilir?” başlıkların yer aldığı dizinler görebilirsiniz. Bunların türevini oluşturmak rekabet havuzunda iyi bir pay almanıza neden olmayacaktır. Bu nedenle kullanıcıların dikkatini çekecek farklılıklar yaratmanız ön plana çıkmanıza yardımcı olacaktır. 

Örneğin son dönemde YouTube üzerinde yapılan SEO çalışmaları, organik ziyaretçilerin web siteye yönlendirilmesinde büyük fayda yaratmıştır.

Kaliteli Backlinkler Ekleyin 

Arama motoru sonuçları sayfasında iyi bir konuma yükselişin altın anahtarı hiç kuşkusuz ki, site içerisinde backlink kullanmaktır. Backlinkleri ücretli ya da ücretsiz olarak elde edebilmeniz mümkündür. Belirli periyotlarda algoritma değişimi gerçekleşse de, hala backlink kullanımı Google için önemli bir sıralama faktörüdür. Örneğin, içeriklerinizde veri ya da istatistiki bilgisi verilen kısımlara bağlantı linkleri eklemeniz büyük oranda fark yaratabilme potansiyeline sahiptir. 

Sayfa İçi Optimizasyon Çalışmaları Gerçekleştirin 

İçeriğinizi anahtar kelime üzerinden optimize etme uygulamaları, sayfa içi optimizasyon çalışmaları olarak nitelendirilmektedir. Bu noktada kullandığınız içerik yönetim sistemine bağlı olarak çeşitli eklentiler faydalanabilirsiniz. Örneğin, WordPress tabanlı bir web sitesi yönetiyorsanız, içerik optimizasyonunuza yardımcı olabilecek Yoast SEO eklentisini kullanabilirsiniz. 

seo nasıl yapılır

Seo nasıl yapılır sorusunun doğrudan bir yanıtı yoktur. Organik yapıda birçok etmenin birlikte yürütüldüğü taktirde başarı oluşturulabilecek bir çalışma bütünüdür. Hedefleme doğru yapılmalı ve kısa buna uygun olarak çalışmalar yürütülmelidir.

Arama Amacına Yönelik Çalışmalar Yapın 

Google mevcut algoritmalarında, kullanıcı deneyimini en iyi şekilde sağlayabilecek sayfaları üst sıralara taşımayı amaç edinmiştir. Bu noktada kullanıcı arama motorunda aradığına yönelik en bilgilendirici ve kaliteli içerikleri bulabilmelidir. Bunu sağlayabilmek adına uygulayabileceğiniz en iyi yöntem, arama amacını göz önünde bulunduran anahtar kelimeleri kullanmaktır. Bundan verim sağlamak adına eskiye dönük içeriklerinizi, arama amacına yönelik olacak şekilde düzenleyebilmeniz size bir noktada yardımcı olabilir. 

İçeriğinizi Göze Hitap Edecek Hale Getirin 

İçerik pazarlaması alanında tasarım, en az dikkat edilen konulardan biri olsa da Google kullanıcılarının yönelimleri tam aksini iddia etmektedir. Dünya üzerinde yazılmış en iyi içeriğe sahip olsanız bile, iyi bir tasarıma sahip değilse beklediğiniz geri dönüşü alamazsınız. Kullanıcılar adına ilk izlenim oldukça önemlidir. İçeriğinizi daha okunabilir ve cazi hale getirebilmek için şunları yapabilirsiniz:

  • İçeriklere dikkat çekici grafik ve tablolar ekleyebilirsiniz. Bu sayede okunması zor olan içerikleri kolaylaştırır, talep edilebilir düzeyde içerikler oluşturabilirsiniz. 
  • Ekran görüntüleri ya da resimlerden mutlaka faydalanın. Çünkü dümdüz bir yazı hiçbir kullanıcının dikkatini çekmeyecektir kuşkusuz. Görselin bulunmadığı yazıları okumak her daim kullanıcı adına külfetli bir durum olarak kalacaktır. 
  • Maddeleme işaretlerinden yazı içerisinde sık sık faydalanın. Listeleme yöntemi kullanarak oluşturduğunuz içeriklerde, okunabilirlik oranını net bir şekilde arttırabilirsiniz. 

İçeriklerinizi Belirli Periyotlarda Güncelleyin 

Gelişen teknoloji ile birlikte varyasyonlar tahmin edilenden çok daha hızlı bir şekilde gelişmektedir. Bu noktada hızlı değişime ayak uydurabilmek ve her zaman talep edilebilir bir alan olmak istiyorsanız, güncel olmalısınız. Sitenizdeki yazılarınızın güncel olup olmadığını belli aralıklarla kontrol edin. Bu noktada eklemek ya da çıkarmak istedikleriniz olabilir. Böyle bir durumda hiç beklemeden güncellemelerinizi gerçekleştirin.

 SEO Nasıl Çalışır?

SEO’nun çalışma mantığı arama motorlarının (Google, YouTube, Amazon, Bing vb.) mevcut algoritmalarından yararlanarak, optimize etmedir. Çalışmaların tamamı arama motorlarının sıralama faktörleri göz önüne alınarak yapılmaktadır. Örneğin, Google’ın 200’den fazla sıralama faktörü olduğu bilinmektedir. 

SEO hizmetinin önemi hakkında detayları öğrenmek için bağlantı linkine tıklayabilirsiniz.

Organik Arama Sonuçları 

Organik arama sonuçları, adından da anlaşılacağı üzere doğal yollardan gelen kullanıcıların oluşturduğu istatistiklere düzenlenmektedir. Bu noktada organik bir şekilde başarı elde etmek için Google’a (Alphabet firmasına) herhangi bir ödeme yapmanıza imkan yoktur. Arama sonuçları tamamıyla sıralama faktörleri üzerinden oluşturulmaktadır. SEO’nun yapmaya çalıştığı da organik sıralama elde etmektir. 

Ücretli Sonuçlar 

SERP’lerde (arama motoru sonucu sayfasında) belirli bir meblağ ödeyerek elde edilen sıralama ücretli arama sonuçları olarak tanımlanmaktadır. Bu sonuçlar organik sıralama sonuçlarının üzerinde en üstte yer almaktadır. Dolayısıyla ücretli reklamların organik sıralamalardan tamamen bağımsız olduğunu söylemek gereklidir. Reklamveren site sahipleri, tıklama başına maliyet olarak da bilinen yapı üzerinden, ödeme tutarı üzerinden sıralanırlar. 

SEO Niçin Önemlidir?

Dijital dünyada aramaların %60’lık oranı Google üzerinden sağlanmaktadır. İşin içine Bing, YouTube, Yandex gibi arama motorlarını da ekleyin oran %70,6’ya kadar çıkmaktadır. Bu veriler üzerinden site trafiklerinin büyük bir yüzdeliğinin arama motorlarından sağlandığı aşikardır. Bu noktada pazarladığınız hizmet ya da ürün daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlamanın en büyük aracının arama motorları olduğunu farketmişsinizdir. Arama motoru sonuçlarında başarı sağlamanızın en temel yolu da SEO çalışmalarından geçmektir. 

Leave a Reply

Aklınıza takılan bir şeyler mi var? burayı tıklayınız

Ajans: +90 532 328 41 11

© 2019 Web Şehri Seo Ajansı