Seo Ajansları ve Seo ile uğraşan her kişiden tüm bu dijital pazarlamacıların backlinklerden bahsettiğini duyuyorsunuz, ancak yine de “backlink” in ne olduğundan emin değilseniz eğer bu konu tam size göre.
Burada, backlinklerin ne olduğu ve neden backlink oluşturmanın dijital pazarlama yatırım getirinizi artırmanın en etkili yolu olabileceği hakkında size genel bir bakış sunacağız .
Bazı örneklere gireceğiz ve hatta pazarlamacıların her gün backlinklerle ilgili attığını duyduğunuz tüm ifadeleri tanımlayacağız.
Bu yeterli değilse, bu backlinklerden bazılarını oluşturmanın en sevdiğimiz yollarından birkaçına göz atacağız.
İçendekiler
Backlink nedir?
Geri bağlantılar (“gelen bağlantılar“, “giden bağlantılar” veya “tek yönlü bağlantılar” olarak da bilinir), bir web sitesinden başka bir web sitesindeki bir sayfaya giden bağlantılardır. Google ve diğer büyük arama motorları, belirli bir sayfa için geri bağlantıları “oylamayı” dikkate alır. Yüksek sayıda geri bağlantı içeren sayfalar, yüksek organik arama motoru sıralamasına sahip olma eğilimindedir. Backlink, sitenizdeki bir sayfaya işaret eden bir köprüdür.
Backlink, internetteki bir sayfanın web sitenizdeki bir sayfaya referans verdiği ve o sayfaya erişmek için tıklanabilir bir bağlantı içerdiği bir senaryodur.
Örneğin, bu tıklanabilir metin kişisel web siteme bir backlinkdir .
“Backlink“, bir dizi başka arama motoru optimizasyonu terminolojisini içeren genel bir terimdir. İşte etrafta atılmış olarak göreceğiniz diğer bazı jargony ifadelerin hızlı bir özeti:
Geri Bağlantılar Neden Önemlidir?
Kısa cevap: çünkü Google öyle söylüyor . Ve Google, ortalama web sitesine toplam çevrimiçi trafiğinin% 50’sini getiriyor.
1996 yılında, Larry Page ve Sergey Brin , internetteki en iyi kaynakları bağlantı profilleri açısından değerlendirmek için tasarlanmış hiyerarşik bir sistem olan PageRank fikrini yarattılar . Diğer bir deyişle, A, B’ye göre 10 daha fazla bağlantıya işaret eden bağlantıya sahipse, web sitesi B web sitesinden daha yüksek sıralanır.
Bir arama motoru algoritmasında bağlantıları kullanmak yeni bir şey değildir. Aslında, geri bağlantılar Google’ın orijinal algoritmasının (” PageRank ” olarak bilinir) temelini oluşturdu .
PageRank, Google’ın algoritmasındaki en önemli arama motoru sıralama faktörlerinden biri haline geldi. Başka bir deyişle, bir web sitesinin hangi web sitesi bağlantılarının sayısı en önemli sıralama faktörlerinden biri haline gelmiştir.
Google o zamandan beri algoritmasında binlerce değişiklik yapmış olsa da, geri bağlantılar önemli bir sıralama sinyali olmaya devam ediyor.
Örneğin, yürüttüğümüz bir sektör araştırması , bağlantıların Google’ın temel sıralama sinyali olmaya devam ettiğini buldu .
Ve Google, geri bağlantıların en önemli üç arama motoru sıralama faktöründen biri olmaya devam ettiğini doğruladı .
Geri bağlantılar temelde diğer web sitelerinden alınan oylardır. Bu oyların her biri arama motorlarına şunu söyler: “Bu içerik değerli, güvenilir ve kullanışlıdır”. Yani bu “oylardan” ne kadar çok sahip olursanız, siteniz Google’da ve diğer arama motorlarında o kadar üst sırada yer alır.
Dahili bağlantı / Gelen bağlantı – web sitenizin bir bölümünden diğerine bağlantı (buna backlink de denir. Bununla birlikte, “backlinkler” genellikle diğer web sitelerinden gelen bağlantılara atıfta bulunur). İnsanların buna iç bağlantı, bağlantı içi bağlantı veya ara bağlantı olarak bahsettiğini de göreceksiniz.
Gelen bağlantı – bir web sitesinden web sitenizdeki bir sayfaya bağlantı (bunlar herkesin peşinde olduğu backlink türleridir)
Yönlendirme bağlantısı – bir web sayfasına bağlantı (bu bir e-postadan, Microsoft Word belgesinden vb. Gelebilir).
Giden bağlantı / Harici bağlantı – farklı bir web sitesindeki bir sayfaya bağlantı (yani başka bir web sitesine bağlantı). Mynewwebsite.com’a bağlanırsanız, bu bağlantıya harici bir bağlantı olarak başvurursunuz. Mynewwebsite.com’daki iyi insanlar buna kendi siteleri için gelen bir bağlantı olarak atıfta bulunurlar.
Bağlantı bağlantısı – bir sayfadaki o sayfanın farklı bir bölümüne bağlantı (bazen bunu uzun makalelerde okuyucuların bir bölümden diğerine atlamanın bir yolu olarak görürsünüz)
Peki, Google Daha Popüler Hale Geldiğinde Ne Oldu?
Web sitesi sahipleri binlerce backlink satın almaya başladı. Bir gecede, yeni web siteleri, değerli arama terimleri için Google arama sonuçlarının en üstünde yer almaya başlayacaktı.
O zamandan beri, Google ve diğer popüler arama motorları, Penguin algoritması güncellemeleriyle bunun gibi uygulamaları (genellikle siyah şapka SEO olarak adlandırılır ) kırmaya başladı . Bu güncellemeler, backlink satın alan veya binlerce düşük kaliteli backlink elde eden siteleri cezalandırır.
Ne Tür Geri Bağlantılar Değerlidir?
Tüm geri bağlantılar eşit oluşturulmaz.
Diğer bir deyişle, SERP‘lerde daha üst sıralarda yer almak istiyorsanız , kaliteli geri bağlantılara odaklanın .
Başka bir yol dene:
Tek bir kaliteli geri bağlantı, 1000 düşük kaliteli geri bağlantıdan daha güçlü olabilir.
Görünüşe göre, yüksek kaliteli geri bağlantılar aynı temel özellikleri paylaşma eğilimindedir.
Özellik 1: Güvenilir, Yetkili Web Sitelerinden Gelirler
Harvard’dan geri bağlantı almayı mı … yoksa rastgele bir adamın web sitesini mi tercih edersiniz?
Görünüşe göre Google da aynı şekilde düşünüyor.
Bu kavram, “Etki Alanı Yetkilisi” olarak bilinir. Esasen, bir site ne kadar fazla yetkiye sahipse, sitenize o kadar fazla yetki verebilir (bir bağlantı yoluyla).
Peki backlinkler bugün hala önemli mi?
Kısa cevap: evet.
Bugün, bir sitenin sahip olduğu bağlanan web sitelerinin sayısı hala çok önemlidir ( 2016’nın sonlarından itibaren , arama sıralamalarıyla en güçlü şekilde ilişkilendirilen sıralama faktörü idi). Ancak, bağlantı sitelerinin kalitesi, miktardan çok daha önemlidir.
Şöyle düşünün: New York Times gibi yüksek kaliteli bir web sitesinden 1 bağlantı, hiç duymadığınız 50 blogdan alınan bir bağlantıdan daha değerlidir .
Kısacası, müşterilerinizin aktif olarak aradığı terimler için Google’da daha üst sıralarda yer almanın en iyi yolu, yüksek kaliteli backlinkler elde etmektir.
Bu da bizi bir sonraki bölümümüze getiriyor …
Backlink almanın en iyi yolu nedir?
Şu anda, muhtemelen kendi kendinize düşünüyorsunuz, “Evet, bu harika ve hepsi, ama backlink almaya nasıl devam edersiniz?”
En etkili bağlantı kurma kampanyaları, kick ass içeriği yazmakla başlar . Doğru kişilerle paylaşıldığında, yararlı blog gönderileri backlink kazanmaya başlayacak ve arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) daha üst sıralarda yer alacaktır.
Bununla birlikte, bu doğal bağlantı büyümesini başlatmanın en iyi yolu, aktif bağlantı kurma yapmaktır .
Bunu göz önünde bulundurarak, 2019’da backlink oluşturmanın en sevdiğimiz yollarından birkaçı:
- Hedeflenen bağlantı erişimi yürütün
Bir blog yazısı yayınladıktan sonra. Makalenizi tanımlayan 3-4 kelime öbeği bulun. Google’da bu kelime öbeklerini arayın ve arama sonuçlarında görünen en çok okunan makalelerin yazarlarıyla bir sohbet başlatın.
Makalelerine iltifat edin. Eklenecek şeyler için öneriler sunun. Onları güncel olmayan / yanlış içerik konusunda bilgilendirin.Konuşma sırasında, makalenizi onlarla paylaşın ve makalenize geri dönmeleri için onları teşvik edip bir bağlantı isteyebilirsiniz. Bulduğunuz bozuk bağlantıları site sahibine bildirin.
Herhangi bir sayfada kopuk bağlantıları kolayca bulabilirsiniz. Sadece şık Bağlantılarımı Kontrol Et Chrome Uzantısını kullanın . Bu program, sayfanın sahip olduğu bozuk bağlantıları hızla bulur. Ayrıca bulunmalarını kolaylaştırmak için onları kırmızıyla vurgular:
Yapmanız gereken son şey, site sahibine ölü bağlantıları hakkında e-posta göndermektir.
Merhaba [Site Sahibi Adı] ,
Bugün sadece kaynaklar sayfanıza göz atıyordum ve harika kaynakların listeleri arasında bazı bozuk bağlantılar vardı.
İşte bunlardan birkaçı:
[URL 1]
[URL 2]
[URL 3]Ayrıca düzenli olarak ne olursa olsun kaliteli içerik yayınlayan bir web sitem var, [Web Siteniz] . Siz de öyle düşünüyorsanız, kaynaklar sayfanıza bir bağlantı göndermekten çekinmeyin.
Her iki durumda da umarım bu yardımcı olur ve iyi çalışmaya devam eder!
Teşekkürler
[Adınız]
- Rakiplerinizin backlink aldığı kaynakları bulun.
Ahrefs denemesine kaydolun . En büyük 5 rakibinize bağlanan web sayfalarının bir listesini indirin.
Bu backlinklerı analiz edin. Alakalı web dizini listelerinden gelen bağlantıları bulun (sitenize bir bağlantı göndermenize olanak tanıyan müşterilerinizin ziyaret edeceği siteler). Sitenizi bu dizinlerde listelenmesi için gönderin. Daha sonra, “Y’de daha iyi olmanın X yolları” nı tartışan uzman tavsiyesi özetlerini bulun. Bu gönderilerin yazarına ulaşın ve siz de bir ipucu paylaşıp paylaşamayacağınızı sorun. İpucunuzu eklerlerse, sitenize de bir bağlantı içerirler.
- Kaynak sayfalarını arayın
Kaynak sayfası olan yerel işletmeleri çevrimiçi olarak arayın. Bu sitelere sitenizi sayfaya eklemeyi düşünüp düşünmeyeceklerini sorun.
Google’da aşağıdakileri arayın. Bulacağınız şey, bölgenizde bir kaynak sayfası olan işletmelerdir.
Sahiplere ulaşın ve aynı bölgede olduğunuz için sitenizi kaynak sayfalarına ekleyip eklemeyeceklerini sorun.
Bu, bağlantı kurma stratejilerimizin sadece başlangıcı. Yakın zamanda , bağlantı profilinizi oluşturmanıza yardımcı olmak için tasarlanmış 5 yenilikçi bağlantı kurma tekniği daha paylaştık .
İlgili: İşletmelere Binlerce Mala Neden Olan En Yaygın 7 İçerik Pazarlama Hatası
Diğer yaygın backlink soruları:
Web sitelerinin backlink satın aldıkları için cezalandırıldığını söylediğinizde, neyi kastediyorsunuz?
Google, siyah şapka SEO taktiklerini (backlink satın alma, anahtar kelime doldurma vb.) Tanımlayan algoritmasında sürekli olarak yeni güncellemeler yayınlamaktadır. Bu taktikler ortaya çıkarıldıktan sonra, Google, o sitenin en değerli arama sıralamasını ortadan kaldırarak bu siteleri “cezalandırır”.
Başka bir deyişle, Google’da “Denver pizza dükkanı” için ilk sırada yer alan bir site, backlink satın alırken yakalanırsa Google’ın 5. sayfasına düşebilir. Şimdi bunu sitenin sıraladığı diğer tüm varyantlar için ölçeklendirin:
“Denver biberli pizza” için 3.
“Denver’daki en iyi pizza” için 2.lik
vb.
Şimdi fikri anlamaya başlıyorsunuz. Bir gecede, bu site aylık 20.000 organik ziyaretçiden 500’e düşebilir.
Sistemi kandırmaya çalışmak yerine, Google’ın kurallarını ihlal etmeyen bağlantılar elde etme yöntemleri olan beyaz şapka bağlantı oluşturmaya odaklanın.
Tamam, bir grup blog hakkında yorum yapabilir miyim? Çoğu blog, web siteme bir bağlantı eklememe izin veriyor.
Yapabilirsin. Bununla birlikte, blog yorumlarından gelen bağlantılar (neredeyse) her zaman nofollow bağlantılardır. Diğer bir deyişle, arama sıralamalarınız üzerinde pek bir etkisi olmayacaktır.
Siteniz için istediğiniz şey, nofollow ve dofollow bağlantılarının sağlıklı bir karışımıdır.